2012. május 31., csütörtök

KATALÁN MEETING- "Hand in hand..."

Az elmúlt napokban csodálatos európai körutazáson vettünk részt. 44-en utaztuk be a kontinens 9 országát. Fő célunk az el perellói partneriskola meglátogatása volt, azonban éltünk a lehetőséggel, s megnéztük az utunkba eső híres városok nevezetességeit.

Május 18-án 16.30-kor indultunk Felsőpetényből. Szlovénián át vezetett az utunk, éjjel a buszon aludtunk.

Először Olaszországban álltunk meg. Genova főterét (Operaház, Dózsepalota), a Le Strade Nuovét a 16. századi palotákkal (ez a városrész 2006 óta a Világörökség részét képezi), a történelmi belvárost (Centro Storico), valamint a kikötőt a 117 méter magas La Lanterna-val (a világ legrégebbi, máig működő világítótornya) tekintettük meg.

Genova után Monacóban, a csodás kis (3 m2) városállamban álltunk meg.
Monaco  a világ második legkisebb országa. A francia Riviérán található, Franciaország és a Földközi-tenger között.
A sziklán magasodó  hercegség pazar látvánnyal jutalmazott meg minket a hosszú utazást követően. A csodás épületek, az erkélyekről leomló virágözön egyértelművé teszi a látogatók számára, hogy Európa egyik leggazdagabb országában járunk. A jachtkikötő hófehér hajói romantikus látványt nyújtanak az azúrkék tenger kontrasztjaként.
Kívülről megcsodáltuk a monte carlói Kaszinót, a különleges élményt fokozta, hogy egy héttel a Forma-1 Monacoi Nagydíj futama előtt értünk a városba, tehát már láthattuk a versenyre felállított "díszleteket".

Ismét buszra szálltunk, megálltunk Nizzában, majd Provence egyik legszebb városa, Avignon felé vettük az irányt.
Csodás szőlőskertek, olaj- és ciprusligetek, vad- és nemesített virágok, fűszernövényekkel tarkított mezők mellett vitt az utunk. Az út melletti házak többsége masszív helyi kőből épült, színük lágy okker, púderszerű rózsaszín az ablakokat az elmaradhatatlan levendulakék spaletták szegélyezik.
Dél tájban érkeztünk Avignonba, a pápavárosba. A 14. század páratlan virágzást hozott e városnak. Ekkor épült legnevezetesebb épülete, a Pápai palota, amely a kor egyik legnagyobb palotája lett. Két részből áll, az egyszerűbb Régi és a díszesebb, gótikus Új palotából. A hatalmas belső udvarban ma színielőadásokat tartanak.

Az avignoni séta után ismét buszra szálltunk, már nagyon vártuk, hogy a spanyolországi szállásunkra érjünk, hiszen két éjszakát már a buszon töltöttünk.
Csodálatos tengerpart mellett vitt az autópálya  (St Tropez, Cannes...), átkeltünk a Pireneusokon, majd 8 óra felé megérkeztünk L'Ametlla de mar-ba. Pillanatok alatt felfedeztük a szállást, a regisztráció után nyomban vacsorázni indultunk. A négy csillagos szálloda csodás ellátást biztosított számunkra.

Pompás svédasztalok vártak reggel, délben és este (garnéla rák, csiga, kagyló, finom gyümölcsök, saláták...)