ROMÁNIA

R o m á n i a

Egy csodálatos utazáson vettünk részt a Comenius Alapítvány segítségével.
Az iskolatársainkkal, tanítóinkkal és néhány szülővel láthattuk Romániát.
    Már az első nap a Hargitát csodáltuk meg, ott egy hatalmas hóvihar kapott el minket. Bepillantottunk a tordai sóbányába, aminek különleges és gyógyhatású a levegője, láthattuk a híres Tordai-hasadékot is, ami a Kárpát-medence egyik átjárója. Azután Segesvárra érkeztünk, ott megnéztük Vlad Tepes szobrát és a régi városrészt, ami szerintem a mi Szentendrénkre hasonlít.
Mikor továbbmentünk, útba esett Petőfi Sándor körtefája. A monda szerint itt töltötte utolsó estéjét, s a fa alatt szavalta el az „Egy gondolat bánt engemet” című versét -  természetesen azt is megnéztük. Folytattuk utunkat a Székelyföldön át ( Székelyudvarhely, Farkaslaka – Tamási Áron emlékhely ) egészen Zeteváraljáig a szállásunkra. Rengeteg különlegesen szépen faragott és festett székelykaput láttunk. Volt egy érdekes síremlék is, Orbán Balázsé. Székelykapu sor vezet fel a sírjáig. Őt tartják a legszékelyebb székelynek.
Igazi ok a nagy kirándulásra az volt, hogy találkozhassunk azzal az iskolával, ami szintén benne van a Comenius programban. Ez Cotu-Vamesben található. Megismerkedtünk a gyerekekkel és tanárokkal, még vacsorázni is meghívtak minket. Azóta MSN-en is beszélgetünk néha. Közös kiránduláson a neamti várba jutottunk, ahol láttunk egy kitömött medvét. Utána betértünk a neamti Kolostorba, itt az apácáktól fenyőszirupot is vásároltunk, ami köhögés ellen hatásos.
Nekünk a legjobban a Békás-szoros tetszett, mert nagyon szép a táj. A kanyargós utakon busszal mentünk fölfelé, a sziklafalak nagyon közel voltak hozzánk. Mikor megálltunk a szerpentin tetején, megnéztük a Gyilkos-tó környékét. Innen aztán párosával gyalog sétáltunk le a gyönyörű és hangos Békás patak mellett a szoros lábához. Az ebédünk a legfinomabb kürtős kalács volt, amit valaha ettem.
Másnap a Medve-tó volt az úti cél. Körbesétáltuk, sőt még a vizét is megkóstoltuk. Nekem nem ízlett, mert sós volt. Eddig azt hittem, csak a tengerek sósak.
Sajnos hamarosan hazafelé indultunk, de még közben Korondra is eljutottunk. A település arról híres, hogy több száz éve kerámia tárgyakat (pl.: tányérokat, kancsókat, gyertyatartókat) készítenek. Itt aztán az összes maradék pénzünket elköltöttük. Sok ajándékot hoztunk.
    Nagyon jó volt Romániában! Új élményekkel gazdagodtunk. Szerintem soha nem fogjuk elfelejteni azt a hetet.

Hugyecz Dominik
4.osztályos tanuló fogalmazása

Erre az alkalomra multimédiás előadást készítettünk elő, hazánk híres szülötteit mutattuk be partnereinknek. A szakmai napon előkészítettük a további feladatok megoldását. A munkamegbeszélésre ellátogatott a román televízió is.
Meglátogattunk egy román óvodát (ahol angol nyelvi nevelés is folyik), illetve egy ortodox középiskolát, ahol egy csodálatos koncertet adtak a fiatalok.
Autóbusszal mentünk, így 15 tanítványunk is velünk utazhatott, mindannyian vacsorameghívást kaptak egy-egy román családhoz, így betekintést nyerhettek a román gyerekek mindennapi életébe is, együtt játszhattak, barátokká, levelezőpartnerekké váltak.
Kulturális és történelmi helyszínekre látogattak: Megnéztük a Varatets kolostorokat, a Neamt-i erődítményt, valamint a Békás-szorost, és a Gyilkos-tavat.
E megvalósult mobilitásunk nagy mértében hozzájárult ahhoz, hogy tanítványaink, kísérőik, valamint kollégáink gazdagítsák földrajzi, kulturális ismereteiket. Megismerhettük a román nép életmódbeli sajátosságait.