2012. június 9., szombat

TANULÓINK ÍRTÁK - KATALÁN MEETING

Blogunkon közöltem már néhány dolgot a katalán találkozó kapcsán, de -mint máskor is- most is megkértem a gyerekeket is, írják le az úttal kapcsolatos tapasztalataikat, érzéseiket.
Természetesen szót fogadtak, s a következő fogalmazások születtek (stilisztikai javítások nélkül írom le).
Köszönöm Nekik az elismerő szavakat -nem számítottam rá, hogy megfogalmazódott bennük a köszönetnyilvánítás-, nagyon jólesett, hiszen igen nagy energiákat kell mozgósítani egy ilyenfajta szervezés alkalmával, sokszor érzem úgy, hogy könnyebb lenne feladni, de a gyerekek kedvessége ismét azt sugallja, megérte!

(A negyedikeseknek levelet, illetve e-mailt kellett írniuk, ezért hagytam, hogy kicsit oldottabb legyen a szóhasználatuk.)

Tóth Bálint
4.osztály

SPANYOL KIRÁNDULÁS

Május 18-án 16.00 órakor Spanyolország felé vettük az irányt.
Este buszon alvás. Először azt hittem, hogy nagyon rossz lesz. Utána kiderült, hogy nagyon jó, nekem tetszett.
Nagyon tetszett Monaco, a világ 2. legkisebb törpeállama. Gazdagok az emberek és nagyon szép a hely. Tetszett a sok pálma, ja és persze rengeteg luxus autóval találkoztam (Ferrari, Porsche, limó).
A katalán üdülőfaluban, L'Ametlle de mar-ban fürödtünk a tengerben. A szállodában lifteztünk, a kaja nagyon jó volt.
Pénteken ellátogattunk a Barcelona FC stadionjába. Nem vagyok egy nagy "Barca fan", de ennek ellenére tetszett (Jani el volt ájulva!).
Hétfő reggel Felsőpeténybe értünk, esett az eső.

Nagyon, Nagyon, Nagyon köszönöm tanáraimnak, hogy eljuthattam ilyen gyönyörű helyekre!!

Köszönöm!!!

(Kedves Bálint! Nagyon meghatódtam! Örülök, hogy így láttad! :-))


Rádi Norbert
4.osztály
(Részlet)

SZLOVÉNIÁN ÁTUTAZÓBAN

Az első éjszaka nagyon rossz volt.
......................................................................................

Másnap reggel fáradtan és nyűgösen keltünk. Megálltunk a legközelebbi benzinkútnál. Megmosakodtunk, ami nagyon jól jött.
Út közben szép tájakat láttunk. A hegyeken luxus házakat, az udvarukban narancs- és citromfákat.....

(:-))
Nagy Csaba
4.osztály

Kedves Mama!

Szeretném neked elmesélni a külföldi utamat!

Május 18-án Spanyolországba indultunk az iskolával. A legjobb az volt, hogy Erika néni szervezte.
Az első két napot a buszon töltöttük, aminek nem örültünk, de végül jó volt.
A kirándulás 11 napig tartott.
Barcelonában is voltunk, ott megnéztük a stadiont (Camp Nou). A stadiont, a múzeumot, a boltot és a nézőteret láttuk.
L'Ametlla de marban szálltunk meg az Ametlla mar Hotelben. Nagyon jó volt, fürödtünk a tengerben és a medencékben is. Kényelmesek voltak a szobák.
Hazafelé is sokat utaztunk. Szuper volt  a kirándulás, 9 országon mentünk át. Számomra a legszebb Spanyolország volt. Igazi édes, finom narancsot ettünk.
Monacoban készültek a Forma 1-re, a monacoi nagydíjra. Sok Ferrarit, Porschét láttunk.
Szívesen gondolok vissza a luzerni virágos fahídra, az ebroi hajózásra, a flamingókra, hattyúkra.

Eddig ez volt a legjobb utazás, amin részt vettem.

Rengeteg puszi!

Csaba

Felsőpetény, 2012. 06.07.


(Kedves Csabi! Köszönjük a részletes beszámolót! :-))



Hugyecz Lili
3. osztály

TÖBB, MINT OSZTÁLYKIRÁNDULÁS


Reggel még suli, utána haza, pakolni a ruhákat, kajákat. Anyu nagyjából megcsinálta az egészet.
Megjött a busz, 52 személyes (nem tudom pontosan). Erika néniékre várni kellett vagy fél órát (de nem volt baj). Én már halálra izgultam magam, hogy milyen lesz.Bepakolás után indultunk is.
Első megálló Nagykanizsa környéke volt. Új nap Genovában kötöttünk ki. Monacoban is jártunk. L' Ametlla de mar tetszett a legjobban, ugyanis 4 csillagos szállodában töltöttünk öt napot. Utána a Genfi-tóhoz mentünk, közben megálltunk Barcelonában. A gyerekek nagy része a Barca Stadionba ment, a gyerekek közül csak én mentem a Gaudi-parkba (Güel-park).
A Genfi-tónál 140m-es vízoszlopot láttunk.
Bernben a város névadói (macik) oszlopokon ülnek. 
Továbbutaztunk Interlakenbe. Itt csodaszép régi faházak állnak. Egy alpesi jellegű szálláson töltöttük az éjszakát. Reggel már mondhattuk, hogy hazafelé indulunk.
Egy kis kitérőt tettünk Zürichbe, ahol nagyon tetszett az óváros és a szinte átlátszó vizű folyó.
Lichtenstein fővárosát már csak buszról néztük meg.
Németországban vacsoráztunk, s egy röpke álom után végre hazatértünk. (Köszönöm és a családtagjaim is nagyon köszönik az utat! Köszönjük!)

(Kedves Lili! Mi is köszönjük, hogy ilyen szépen összefoglaltad az élményeidet. Nekem sajnos még nem volt rá időm, de majd folytatom a blogunkon! :-))



Szabó Ákos
2.osztály

UTAZÁS SPANYOLORSZÁGBA

Már nagyon vártuk a spanyolországi utazást.
Elindultunk Bánkról Peténybe a buszhoz, a kocsit Máté vitte haza. Átszálltunk a buszra és másnap már Genovában is voltunk. Ott megnéztük a főteret és a kikötőt, ahol volt egy kitömött tigris, ami nagyon tetszett. Az viszont nem tetszett, hogy az árusok nem hagytak békén. Azt szerették volna, ha veszek valamit.
Aztán Monacoba indultunk, ahol rengeteget sétáltunk, sok jó Ferrarit láttunk.
Este ismét a buszon aludtunk. Korán reggel indultunk Avignonba, ahol egy félig leomlott hidat és egy fallal körbekerített várost láttunk. Kicsit el is vesztem, de szerencsére gyorsan megtaláltak.
Estére Spanyolországba értünk, a szállásunkra. Finom vacsorát ettünk a luxus szállodában.





Másnap megnéztük az iskolát, ahol előadtuk a táncunkat. Azt mondták, mi voltunk a legjobbak. Ennek nagyon örültem.  


 







Délután visszamentünk a szállásra és jólesett a tengerben és a medencében a fürdőzés.
Másnap megnéztünk egy szélerőmű parkot, az jutott 
az eszembe, ha feldobnék egy uborkát, a kereke szeletekre vágná. Ez nagyon vicces volt :-).
Délután ismét úszkáltunk. Jól éreztem magam.
Csütörtökön felkerestünk egy szép homokos tengerpartot, ahol fociztunk. Jó volt.
Pénteken végre megnéztük a Barca Stadiont. Apától kaptam egy Barcelona FC mezt.
Este megnéztük a szép színes Mágikus-szökőkutat.
A parkban nagyon érdekes volt a bűvész és a padon ülő „fej nélküli” ember.
Éjjel megint a buszon aludtunk, másnap reggel értünk Svájcba. Nagyon szépek voltak a hegyek, főleg a hófehér hegy tetszett.
A szálláson jó volt, hogy emeletes ágyak voltak, sakkozni is tudtunk az udvaron. Kaptam egy új svájci bicskát, faragásra használom, és néha eszem is vele.
Svájcból hazaindultunk.
Nagyon tetszett az egész kirándulás, jó volt, hogy sok barátommal utazhattam együtt. Remélem, nektek is lesz ilyen jó nyaralásotok!

(Kedves Ákos! Örülök, hogy végre Te is elhatároztad Magad, és megörökítetted az élményeidet! Ügyes vagy!)




Mezei Rebeka
3.osztály


SPANYOL CSODA

Egy csodálatos utazáson vettünk részt a Tempus Közalapítvány segítségével.
Szinte az egész iskola utazott. Tanáraink, szüleink is velünk utaztak Spanyolországba.
Különleges volt számomra, mert igazán szép, tartalmas utazás volt, festői tájakon jártunk.
Az első orszag Szlovénia volt, azon át mentünk Olaszország felé.
Az éjszakát a buszon töltöttük, egyesek élvezték, de én sajnos nem tudtam örülni, mert bedagadt a lábam és fájt.
Szerencsére ott volt mellettem anyukám, és segített átvészelni az utazás nehézségeit.
Ami igazán megragadott, az Monaco volt. A szépen díszített hatalmas épületek, tetejükön pálmafákkal, fenyőkkel. Az utak tiszták voltak, szemétnek hűlt helye.
Monaco után Provansz egyik legszebb városában, Avignonban álltunk meg. Ez volt a pápák egykori székhelye.
Következő állomásunk Spanyolországban volt, ahol szállásunkat foglalhattuk el.
Álmomban sem láthattam volna szebbet, gyönyörű volt a hely, ahol laktunk. Öt napot töltöttünk el itt, napközben tartalmas programjaink voltak. Találkoztunk a spanyol diákokkal, szinte kapkodtam a fejem, annyi szép helyet jártunk be.
Hazafelé is festői kilátásban volt részünk, a svájci Alpok magasodott elénk. Azok a sziklák, vízesések felejthetetlenek számomra.
Én jól éreztem magam, és már el is felejtettem, hogy fájt a lábam.
Köszönettel tartozom tanáraimnak, hogy lehetővé tették ezt az utazást.

(Kedves Rebeka! Jó, hogy Te is jöttél. Köszönjük a kedves szavakat! :-))




Rodák Anna
2.osztály

A NAGY UTAZÁS

Egy nagy kirándulásban volt része az iskolának. 
Első nap a buszon töltöttük az éjszakát. Áthaladtunk Szlovénián. 
Spanyolországban is voltunk. Megnéztük a stadiont és a mágikus szökőkutat. 

Utána ismét a buszon aludtunk. Franciaországban ébredtünk fel, majd továbbmentünk Svájcba. 
Svájcban gyönyörű vízesések voltak és hegyek.
Hazafelé megint a buszon aludtunk. 
Vártam, hogy Bodzával találkozzam.

(Remélem, Bodza is örült neked! :-))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.